Hipoterapia- jest sposobem rehabilitacji ruchowej, którego podstawowym elementem jest kontakt z koniem. Dla naszych uczniów są to bardzo cenne zajęcia gdyż w tym samym momencie stymuluje ich sensorycznie, psychoruchowo i psychomotorycznie.
SUDOKU
Sudoku-uwielbiane przez młodzież zajęcia prowadzone przez pasjonata i wielokrotnego finalistę mistrzostw gier matematycznych i logicznych. Sudoku to doskonały trening dla mózgu, który pomaga rozwijać zdolności analityczne, koncentrację i cierpliwość. Nasza szkoła od lat jest organizatorem Mistrzostw Sudoku Aglomeracji Wałbrzyskiej, które cieszą się dużą popularnością. Współpracujemy z finalistą Mistrzostw Świata Sudoku, który specjalnie dla naszych uczniów tworzy skrypty .
DRUK 3D
Druk 3D- stawiamy na rozwój wyobraźni przestrzennej, myślenie abstrakcyjne i nabieranie umiejętności konstrukcyjnych. Uczniowie uczą się komputerowego projektowania 3D w programach typu CAD. Uczestnicy mają tym samym do czynienia z wieloma zagadnieniami z matematyki, w tym z geometrii. Zdobywana w ten sposób wiedza i umiejętności mają praktyczne zastosowanie zarówno w szkole jak i w wielu sferach życia.
ZAJĘCIA KULINARNE
Zajęcia kulinarne- Począwszy od wejścia przez szkolne korytarze będzie Cię prowadził zapach domowego wypieku i międzynarodowej kuchni, a to wszystko za sprawą wykwalifikowanego kucharza i cukiernika, który na zajęciach kulinarnych wprowadza młodzież w świat smaków.
PROGRAMOWANIE GAMINGOWE
Programowanie gamingowe- kształtują potrzebne i przydatne umiejętności analityczne sprzyjające rozwojowi intelektualnemu, logicznemu myśleniu, rozwijają kompetencję społeczne oraz higienę pracy cyfrowej.
ROBOTYKA Z KODOWANIEM
Robotyka z kodowaniem- nauka kodowania przez zabawę to zajęcia wykorzystujące narzędzia i ćwiczenia uczące logicznego myślenia , kreatywnego podejścia do problemów i poszukiwania rozwiązań.
BASEN - Szkółka pływacka WODNIK
Basen-Dzięki szkółce pływackiej ,,Wodnik” nauka pływania jest czystą przyjemnością. Profesjonalni i doświadczeni trenerzy pływania,którzy kochają to co robią i zarażają miłością do wody uczniów w różnym wieku.
Rechabilitacja w wodzie – Rehabilitacja w wodzie to nieinwazyjna, przyjemna i skuteczna metoda leczenia wielu problemów zdrowotnych. Ćwiczenia w wodzie pozwalają na wykonywanie ruchu w odciążeniu, zaś oddziaływanie siły wyporu powoduje uczucie utraty masy ciała, przez co zwiększa rozluźnienie mięśni. Stosowaną przez nas metodąjest koncepcja Halliwick’a, która jest sposobem uczenia ze zwróceniem szczególnej uwagi na osoby z trudnościami fizycznymi i wykorzystaniem zabaw w wodzie, niezależnego poruszania się w niej i pływania. Zarówno nauka pływania, jak i terapia opierają się na zasadach fizyki, a w szczególności: hydrostatyki, hydrodynamiki oraz mechaniki ciała.
CHÓR
Chór-uwielbiane przez uczniów zajęcia na których młodzież rozwija swoją pasję oraz umiejętności wokalne i artystyczne. Dzięki prowadzącej wokalistce operowej, która z ogromnym zaangażowaniem wprowadza uczniów w świat muzyki klasycznej jak i współczesnej, młodzież chętnie prezentuje swoje talety na szkolnych i lokalnych wydarzeniach.
SZACHY
Szachy- Za sprawa pasjonatki gry w szachy, uczniowie poznają tajemnice taktyki szachowej, usprawniają koncentrację uwagi oraz koordynacje wzrokowo-ruchową a także uczą logicznego myślenia.
TERAPIA INTEGRACJI
SENSORYCZNEJ
Terapia Integracji Sensorycznej – jestto proces umożliwiający organizowanie i interpretowanie informacji otrzymywanych przez różne zmysły, co jest niezbędne do adekwatnego reagowania na otaczający świat. Metoda ta ma fundamentalne znaczenie w rozwoju motorycznym i poznawczym, umożliwiając sprawne przetwarzanie sensoryczne, które wpływa na naukę, komunikację, koncentrację oraz zdolności społeczne. Integracja sensoryczna pełni kluczową rolę w rozwoju dziecięcym, będąc procesem, dzięki któremu mózg odbiera, analizuje i uporządkowuje informacje pochodzące z różnorodnych zmysłów. To mechanizm umożliwia dzieciom koordynowanie ruchów i jest niezbędny w nauce precyzyjnych umiejętności motorycznych, takich jak chwytanie przedmiotów, chodzenie, bieganie czy skakanie. Pozwala również na efektywne przyswajanie wiedzy i rozwijanie zdolności do rozwiązywania problemów, oferując lepsze zrozumienie świata.
REWALIDACJA INDYWIDUALNA
Rewalidacja Indywidualna –Rewalidacja indywidualna jest podstawową formą specjalistycznej pomocy uczniom z niepełnosprawnością intelektualną, które mają trudności w opanowaniu materiału nauczania oraz w nawiązywaniu kontaktów społecznych z powodu różnych wad i zaburzeń. Jej głównym celem jest dostosowanie procesu nauczania do indywidualnych potrzeb każdego ucznia, uwzględniając specyficzne trudności czy ograniczenia, z jakimi się borykają.Poprzez różnorodne formy terapeutyczne i edukacyjne, zajęcia te mają na celu rozwijanie umiejętności społecznych, emocjonalnych oraz intelektualnych uczniów. Wspierają one także eliminację bądź łagodzenie trudności w nauce, pomagając uczniom osiągać sukcesy w edukacji.
ERASMUS +
Erasmus + –program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu – to kontynuacja europejskich programów edukacyjnych. Jego celem jest wspieranie uczniów, studentów, nauczycieli, wykładowców i wolontariuszy w prowadzeniu międzynarodowych projektów służących podnoszeniu kompetencji. Udział w programie jest możliwością rozwoju dla wszystkich uczniów, gdyż w jego ramach można uczyć się za granicą, wziąć udział w zagranicznej mobilności zawodowej lub realizować międzynarodowe projekty edukacyjne.